طرح گازرسانی به 26 روستای چگنی لرستان افتتاح شد

طرح گازرسانی به 26 روستای چگنی لرستان افتتاح شد
شناسه خبـر : ۱۰۶۵۷۸ چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

خرم‌آباد - ایرنا - بهره‌برداری از طرح گازرسانی به ۲۶ روستای شهرستان چگنی در استان لرستان با جمعیت پنج هزار و ۵۰۰ نفر روز چهارشنبه آغاز شد.

به گزارش موج خبر مراسم بهره برداری از طرح های گازرسانی به این روستاها امروز در نخستین سفر شهرستانی "فرهاد زیویار" استاندار جدید لرستان برگزار شد.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز لرستان ۸۰ میلیارد تومان طی نیمه نخست امسال برای اجرای طرح‌های گازرسانی به ۱۰۲ واحد تولیدی صنعتی و ۶۸ روستا در این استان هزینه شده است.

کرم گودرزی پیش از این در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: گازرسانی به ۱۷۰ روستای استان تا پایان سالجاری برنامه ریزی شده بود که ۶ ماه گذشته ۶۸ روستا با جمعیت سه هزار خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند و اکنون طرح گازرسانی ۱۰۲ روستای دیگر نیز در دست اقدام است.

به گفته وی هم اکنون از مجموع ۲۵ شهر استان ۲۴ شهر از امکان گاز بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ گازرسانی شهری در این استان ۹۹.۹ درصد است.

گودرزی با بیان اینکه اکنون ۹۷ درصد مردم لرستان از خدمت گاز برخوردار هستند، افزود: چهار هزار و ۷۱۰ اشتراک جدید گاز امسال در این استان ایجاد شده و تعداد مشترکان به ۵۶۷ هزار واحد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه یکهزار و ۵۳۲ روستای لرستان در سال های اخیر گازرسانی شده است، یادآور شد: هر ۴۶ ساعت یک روستا در این استان گازرسانی شده است که با این اقدامات، لرستان جزو استان‌های سبز محسوب می‌شود. 

در مجموع تاکنون بیش از ۲ هزار واحد صنعتی و تولیدی و حدود ۲ هزار روستای لرستان گازرسانی شده اند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir