ارائه 4612 خدمات مشاوره‌ای در مرکز مشاوره

ارائه 4612 خدمات مشاوره‌ای در مرکز مشاوره
شناسه خبـر : ۱۰۶۵۷۷ چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

رییس اداره مشاوره معاونت اجتماعی پلیس لرستان گفت:خدمات مشاوره‌ی منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

سعید طهماسبی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد، با اشاره به  اینکه در شش ماه اول سال جاری 4612 مورد مشاوره در دوایر مشاوره و مددکاری  کلانتری‌ها داشته ایم، عنوان کرد: همچنین 657 مورد درمرکز مشاوره داشته‌ایم و 210 مشاوره تلفنی از طریق سامانه مشاوری 096580 انجام شده است.

وی افزود: با توجه به شیوع  کرونا مشاوره حضوری کمتر و بیشتر مشاوره تلفنی داشته‌ایم، البته اکنون مراجعه حضوری  هم  تا حدودی به حالت عادی برگشته است.

رییس اداره مشاوره معاونت اجتماعی پلیس لرستان  گفت: بیشتراز 60 تا 70 درصد مراجعات و تماس‌ها یا مرکز مشاوره اختلافات خانوادگی، مهارت های زندگی  ومشاوره‌های پیش از ازدواج بود.

طهماسبی بیان کرد: افرادی که به صورت تلفنی و یا حضوری خدمات مشاوره‌ی درخواست می‌کنند بین 20 تا 30 سال هستند و بالای 60 تا 70 درصد آنها بانوان هستند.

وی تاکید کرد: شناسایی ریشه و زمینه ناهنجاری‌های اجتماعی، گسترش فرهنک مشاوره در جامعه و مهارت آموزی از مزایای خدمات مشاوره‌ی است.

رییس اداره مشاوره معاونت اجتماعی پلیس لرستان مهمترین آسیب اجتماعی استان را بیکاری عنوان کرد و گفت: طبق نظرسنجی‌ها پنج  آسیب اجتماعی دراولویت  قرار دارد که بیکاری در راس آنها است، پس از آن اعتیاد، مشکلات فرهنگی و البته در حال حاضر فضای مجازی هم جزو اولویت‌ها قرار گرفته است.

طهماسبی با اشاره به اینکه مشاوره فعال جزو برنامه‌های کاری ما  و دوایر کلانتری است، عنوان کرد:  اینطور نیست که تنها در مرکز باشیم بلکه به دنبال ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی هستیم در این رابطه با دفاتر تسهیلگری، پایگاه‌ها، مساجد به ویژه در مناطق حاشیه‌ی همکاری داریم.

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت خدمات مشاوره‌ی تاکید کرد: به نظر می‌رسد در مواردی باید خدمات مشاوره‌ی را حتی به طور نیمه اجبار کرد، همچنین از ظرفیت مشاوره ادارات استفاده کرد.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir