مراسم ویژه اربعین در ۲۴ بقعه متبرکه لرستان برگزار می‌شود

مراسم ویژه اربعین در ۲۴ بقعه متبرکه لرستان برگزار می‌شود
شناسه خبـر : ۱۰۵۸۶۴ جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴

خرم‌آباد - معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف لرستان گفت: مراسم ویژه اربعین در ۲۴ بقعه متبرکه با رعایت پروتکل های بهداشتی در لرستان برگزار می شود.

به گزارش موج خبر، حجت الاسلام محمدجواد عباس‌‎زاده روز جمعه با بیان اینکه این مراسم‌ها شامل سخنرانی پیرامون اهداف نهضت امام حسین(ع)، لزوم تبیین و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و تبیین فرهنگ عفاف و حجاب، عزاداری، مداحی و پاسخگویی به سؤالات مردم است، افزود: بقاع متبرکه امامزاده زیدبن علی(ع)، دو برادران و امام زاده عبدالله در خرم‎‌آباد میزبان مراسم عزاداری اربعین حسینی است.

وی اظهار داشت: در شهرستان بروجرد نیز بقعه متبرکه امامزادگان جعفر، ابوالحسن و قاسم(ع) میزبان مراسم عزاداری اربعین حسینی هستند و در الیگودرز نیز این مراسم در بقاع متبرکه محمد بن حسن، سه تن فرسش و سه فرزندان پیرعباد برگزار می‏‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه لرستان در اربعین سال گذشته یک موکب برای پذیرایی و خدمت به زوار اربعین در سامرا برپا کرده بود، بیان کرد: برای اربعین امسال با توجه به اینکه تعداد زوار نسبت به سال‌های قبل کمتر است و همچنین شرایط کرونایی، سازمان اوقاف و امور خیریه اجازه داده است اوقاف استان‌های لرستان، قم، مازندران، زنجان و آذربایجان شرقی فقط یک موکب در سامرا داشته باشند و از هر استان چهار تا پنج نفر به‌عنوان آشپز و خادم در این موکب‎ فعالیت داشته باشد.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان از برگزاری مراسم ویژه اربعین در ۲۴ بقعه متبرکه استان لرستان خبر داد و گفت: برای اربعین امسال با توجه به کاهش زوار و پایداری بیماری کرونا، ادارات اوقاف استان‌های لرستان، قم، مازندران، زنجان و آذربایجان مجوز برپایی فقط یک موکب در سامرا را دارند.

وی گفت: موکب اوقاف و امور خیریه استان‌های مذکور از ۲۸ شهریور تا دهم مهرماه در سامرا از محل موقوفات مرتبط با عزاداری امام حسین(ع) و کمک خیران به زائران خدمات‎رسانی لازم را ارایه خواهد داد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir