مداخله نمایندگان مجلس در انتصابات امری نامتعارف است

مداخله نمایندگان مجلس در انتصابات امری نامتعارف است
شناسه خبـر : ۱۰۵۸۶۱ جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸

خرم‌آباد - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: مداخله نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتصابات امری نامتعارف و بی توجهی به موضوع رعایت تفکیک قوا است.

به گزارش موج خبر، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد بیان کرد: ریاست جمهوری اصول ۱۲ گانه ای را اعلام کردند که حاکم بر نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی است.

وی افزود: شایسته گزینی و انتصاب مدیران کارآمد و فسادستیز و انقلابی در لایحه ها و سطوح مختلف نظام اداری و توانمندسازی و رفع کمبود نیروی انسانی صاحب صلاحیت درتصدی مناصب دولتی همراه با تقویت فرهنگ فساد ستیزی در آنها از موارد قابل توجه این اصول است.

وی با بیان اینکه رعایت تفکیک قوا در سطح ملی و در تعامل و هماهنگی از اصول قانون اساسی است، اظهار داشت: در لرستان نیز باید ضمن استقلال و شرح وظایف تعامل در جهت پیشبرد امور استان وجود داشته باشد و در مواقعی مانند انتخابات نیز رعایت تفکیک ضرورت بیشتری دارد.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: امانتداری نسبت به مجریان و ناظران انتخابات باید به گونه ای باشد که مردم باور داشته باشند، که هیچ عاملی جز رای مردم در انتخابات تاثیر ندارد.

وی اضافه کرد: تحقق این مهم از آرمان های نظام اسلامی و مردم است و ساز وکار انتخابات در جمهوری اسلامی به گونه ای است که برخی دخالت های نامتعارف در نتیجه انتخابات تاثیر نداشته ولی هیچ افراد و اشخاصی در قوای دیگر نباید در انتخابات تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: قوه مجریه باید با استقلال کامل وظیفه خود را انجام دهد و منتخبان قوه مقننه که با رای مردم انتخاب شدند با حفظ رعایت تفکیک قوا در عزل و نصب های قوه مجریه دخالت نکنند چرا که چنینی مدیران در خدمت مردم و چارچوب وظایف تعریف شده عمل نمی کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تاکید کرد: اکنون که زمان انتخاب استاندار استان و دیگر مدیران اجرایی است مدیرانی انتخاب شوند که از تعهد، تخصص و استقلال کامل، توانایی و دانایی و آگاهی و بصیرت در انجام کارها برخوردار باشند.

وی اظهار داشت: با انتخاب چنین مدیرانی محرومیت زدایی، خدمت به محرومان و مردم با کار جهادی و انقلابی سراسر کشور و استان را فرا می گیرد و دغدغه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز برطرف می شود و مردم نیز نباید از نمایندگان تقاضای دخالت در عزل و نصب ها داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها اگر به گونه ای باشد که استقلال یک قوه دیگر را تحت تاثیر قرار دهد امری  غیر متعارف است.

امام جمعه خرم آباد در بخش دیگر از خطبه های نماز جمعه بیان کرد: روز ۳۱ شهریورماه آغاز هفته دفاع مقدس و چهل و یکمین سالگرد حمله ناجوانمردانه رژیم غاصب با حمایت استکبار جهانی به ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس یکی از مقاطع انقلاب اسلامی است که نقش آفرینی امام راحل و مقام معظم رهبری و رزمندگان مدافع اسلام و میهن اسلامی و شهدا و جانبازان بی نظیر و ستودنی است، اظهار داشت:  امام راحل به عنوان ولی فقیه کانون و نقطه متمرکزی بودند که کثرت مومنین را تبدیل به وحدت کردند و با امداد و نصرت های الهی رژیم بعث را که  مورد حمایت بیش از ۳۰ کشور بود، پشیمان و تسلیم قطعنامه ۵۹۸ با فداکاری و جانفشانی رزمندگان اسلام کردند.

وی ادامه داد: ما باید این عزت آفرینی را به نسل کنونی و نسل های بعدی بازگو کنیم و هنوز طعم ملت ایران از قرارداد ترکمنچای که سال ۱۲۰۶ منعقد شده است و شهرهایی از آسیای میانه مربوط به ایران تلخ است و جای شرمساری دارد که سردمداران آن زمان سرمایه مادی و انسانی را مانع این حادثه تلخ کنند.

وی با تاکید بر اینکه اهل قلم  و سخنوران باید این حوادث تاریخ را بازگو کنند، بیان کرد: این در حالی است که در هشت سال دفاع مقدس کارنامه درخشانی از ملت ایران برجای ماند اما در جنگ جهانی دوم تهران و برخی از شهرهای ایران و حتی لرستان محل حضور و خودنمایی نظامیان کشورهای مختلف و حاکمان و زورگویان زمان بود.

وی اضافه کرد: لازم است که پیروزی ها و زیبایی های دفاع مقدس را به نسل های کنونی و بعدی در قالب های گوناگون نشان دهیم و این عزت را با ذلتی که حاکمان قاجار و پهلوی بر ملت ایران تحمیل کردند مقایسه کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: از ظرفیت های لرستان برای نشان دادن این افتخار بهره برداری کنیم و موسسات فرهنگی مربوطه این رویداد ظفر مند را هنرمندانه بیان کنند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir