عملیات اجرایی طرح تعریض جاده الیگودرز- شول آباد تسریع شود

عملیات اجرایی طرح تعریض جاده الیگودرز- شول آباد تسریع شود
شناسه خبـر : ۱۰۵۸۵۵ جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲

خرم‌آباد - معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: عملیات اجرایی طرح تعریض جاده الیگودرز - شول آباد با توجه به حجم بالای تردد مردم شهرستان تسریع شود.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان رضا اکبری در سفر به شهرستان الیگودرز و بازدید از وضعیت راه‌های اصلی، فرعی و روستایی اظهار داشت: با توجه به اهمیت تعریض محور الیگودرز - شول آباد محدوده خان آباد با پیگیری های انجام شده، مقرر شد با ابلاغ اعتبارات لازم از سوی سازمان، زیرسازی و آسفالت ۱۱ کیلومتر از این مسیر که در حال حاضر سه کیلومتر آن آماده آسفالت است، در کمترین زمان تکمیل و به بهره برداری برسد. 
وی با بیان این که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان پروژه های متعدد راهسازی و راهداری را در سراسر استان و شهرستان الیگودرز در دست اجرا دارد، بیان کرد: بنا به شرایط جغرافیایی و پراکندگی جمعیتی شهرستان الیگودرز، در ۲ سال گذشته ارتقای راه های روستایی این شهرستان جزو اولویت های سازمان بوده و هدف از این بازدید نیز، پیگیری روند اجرای این پروژه‌ها است که در جلسه ای با نماینده و مسوولان شهرستان و معاونان راهداری استان، موانع و مشکلات موجود بررسی و راهکارهای لازم در خصوص رفع آنها و تسریع در اجرا ارایه شد.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور همچنین از پیگیری تامین منابع مالی پروژه های نیمه تمام روشنایی استان خبر داد و تصریح کرد: انتظار داریم استان نیز در کوتاه ترین زمان ممکن، پروژه های نیمه تمام را فعال کرده و به سرانجام برساند.
اکبری ادامه داد: از دیگر مواردی که در این سفر پیگیری شد، آسفالت راه دسترسی هفت روستای عباس برفی، گشان، دره ماهی، درمنی، نخودکار و حرآباد بالا و پایین در بخش زلقی به طول ۲۵ کیلومتر بود که به صورت امانی اجرا می شود، همچنین اجرای آسفالت حفاظتی چیپ سیل نیز در این شهرستان در دستور کار قرار دارد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز با اشاره به این که در حال حاضر عرشه پل سه سوک شهرستان الیگودرز آماده نصب است و تسریع در روند عملیات نصب و برقراری تردد در این پل در حال پیگیری است، اظهار داشت: همچنین پروژه آسفالت مسیر بزنوید - امامزاده محمدبن حسن به طول ۱۰ کیلومتر در حال اجرا است که تا کنون ۲ کیلومتر آن انجام شده و بقیه مسیر نیز به سرعت اجرا می شود.
عارف امرایی افزود: پروژه تعریض و ایمن سازی راه روستایی عباس برفی نیز از پیشرفت خوبی برخوردار است، علاوه بر این سه کیلومتر از پروژه زیرسازی مسیر ۱۰ کیلومتری محور روستایی گشان زلقی نیز آماده آسفالت است.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، معاونان راهداری و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان، امام جمعه و فرماندار الیگودرز نیز در این بازدید معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور را همراهی کردند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir