جشن عاطفه‌ها در ۱۷۵ مرکز نیکوکاری لرستان برگزار می‌شود

جشن عاطفه‌ها در ۱۷۵ مرکز نیکوکاری لرستان برگزار می‌شود
شناسه خبـر : ۱۰۵۲۱ سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

گروه استانها- مدیرکل کمیته امداد استان لرستان گفت: جشن عاطفه‌ها امسال در ۱۷۵ مرکز نیکوکاری استان لرستان برگزار می‌شود.

- اخبار استانها -

جاسم محمدی فارسانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و بر پایی جشن عاطفه‌ها در استان اظهار داشت: همه ساله با آغاز سال تحصیلی برگزاری جشن عاطفه‌ها از جمله برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت ورود مناسب دانش‌آموزان  و دانشجویان به عرصه علم و دانش و مدارس است.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته کمیته امداد طی سه مرحله تا پانزدهم مهر ماه از طریق پایگاه‌های ثابت در سطح شهر، محل برپایی نمازهای جمعه و همچنین در مدارس جشن عاطفه‌ها برگزار می‌شد افزود: کلیه کمک‌های نقدی و غیر نقدی که از این طریق جمع‌آوری می‌شود در اختیار آموزش و پرورش و مدارس قرار گرفته و در اختیار دانش آموزان نیازمند جهت خرید لباس و لوازم التحریر قرار می‌گیرد.

مدیر کل کمیته امداد استان لرستان با بیان اینکه در استان  لرستان در حال حاضر حدود 13 هزار و 500 دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند عنوان کرد: سال گذشته در استان  بالغ بر 4 میلیارد تومان از طریق جشن عاطفه‌ها  برای  تهیه لوازم التحریر و پوشاک دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها هر ساله با همکاری آموزش و پرورش، سازمان بسیج  دانش‌آموزی، بسیج سازندگی و صدا و سیما برگزار می‌شود بیان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا  جهت برگزاری جشن عاطفه‌ها جلسه‌ای از طریق ویدئو آموزش و پرورش برگزار شد که بنا داریم امسال بیشتر  از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری این مراسم استفاده کنیم.

محمدی فارسانی گفت: امسال  با توجه به شرایط موجود و برگزاری اکثر  کلاس‌ها از طریق فضای مجازی در نظر داریم با کمک خیرین علاوه بر لوازم تحریر اقدام به تهیه گوشی‌های هوشمند جهت استفاده  دانش‌آموزان  از نرم افزار شاد و همچنین اقلام بهداشتی کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 175 مرکز نیکوکاری تحت پوشش کمیته امداد در سراسر استان  برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به دانش‌آموزان نیازمند فعال شده و این کمک‌های را در اختیار آموزش و پرورش مناطق قرار می‌دهند و همچنین  در سطح ادارات کمیته امداد جمع آوری کمک‌های مردمی شروع شده است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان خاطر نشان کرد: مردم می‌توانند در فضای مجازی از طریق کد دستوری # 1*8877* کمک‌های نقدی خود را در هر مرتبه تا سقف 200 هزار تومان در راستای جشن عاطفه‌ها  به دانش‌آموزان نیازمند به حساب کمیته امداد واریز کنند، مبالغ جمع‌آوری شده در اختیار آموزش و پرورش جهت تهیه لوازم تحریر قرار داده می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس جلساتی با بسیج سازندگی سپاه و بسیج دانش‌آموزی و همچنین ستاد اجرایی فرمان امام راحل امسال جهت تهیه و توزیع  لوازم تحریر با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

محمدی فارسانی افزود: جشن عاطفه‌ها  تنها مربوط به اول مهر ماه نیست بلکه مردم می‌توانند در طول سال با سر فصل جشن عاطفه‌ها به دانش‌آموزان نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد کمک کنند.

انتهای پیام/645/ ع

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir