جلسه‌ی تدبر در زلال کوثر به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد

جلسه‌ی تدبر در زلال کوثر به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد
شناسه خبـر : ۱۰۴۶۴۲ یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

در جلسه‌ی تدبر در زلال کوثر که به میزبانی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، استاد اخوت سوره‌ی مبارکه‌ی کوثر را بررسی و تفسیر کرد.

به گزارش خبرنگار مفدا، این جلسه به میزبانی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و با همکاری مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت به صورت مجازی در محل ستاد دانشگاه برگزار شد.
استاد اخوت در این جلسه اظهار داشت: در قرآن کریم به دو دسته از کارها اشاره می‌شود یک دسته مصادیق خیر که مارا به سوی راه پیامبر راهنمایی می‌کند و یکی مصادیق ظلم که انسان را از راه پیامبر دور می‌کنند.
وی افزود: در سوره کوثر از مصادیق خیر با عنوان "کوثر" و از مصادیق ظلم با عنوان "شانه" یاد می‌شود.
استاد اخوت عنوان کرد: با خواندن قرآن می‌شود به رفتارها، باورها و صفت‌های پیامبر دست پیدا کرد و از رفتارها، باورها و صفت‌های ضد پیامبر اعراض کرد.
وی با بیان اینکه انسان به کسرت خوبی‌ها تمایل دارد و به قلت خوبی‌ها تمایل ندارد، افزود: کسرت خوبی ها محور بهجت است.
استاد اخوت همچنین گفت: اگر انسان با افزایش عمر احساس ارزش بیشتر داشته باشد و خود را به ارزش‌های الهی و انسانی نزدیک تر ببیند و به خاطر این ارزش احساس بهجت کند به سمت کوثر می‌رود.
وی تصریح کرد: اما اگر انسان با افزایش عمرش خود را از ارزش‌های انسانی و الهی دورتر ببیند به نحوی که این دوری از ارزش در او ایجاد غم و اندوه و دغدغه کند وی به سمت شانه حرکت می‌کند.
انسان با پیوند با پیامبر به سمت ارزش می‌رود.
استاد اخوت بیان داشت: در قرآن چگونگی پیوند با دین و پیامبر اعلام شده است، همچنین چگونگی گسست از بی دینی و بی پیامبری هم بیان شده است، بنابراین هدایت بین دوبخش حرکت می‌کند: پیوند با دین و گسستن از بی دینی.

منبع خبر:مفدا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir