جشنواره رسانه‌ای مدادآبی در لرستان برگزار می‌شود

جشنواره رسانه‌ای مدادآبی در لرستان برگزار می‌شود
شناسه خبـر : ۱۰۴۶۳۷ شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰

مدیر سازمان دانش‌آموزی لرستان با اشاره به جشنواره رسانه‌ای مدادآبی (به نماد خبرگزاری پانا) در استان، گفت: این جشنواره در سه بخش خبر و گزارش خبری، عکاسی و مجری‌گری و مصاحبه برگزار می‌شود.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، محسن امیری‌خواه عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان با اشاره به افتتاح نخستین جشنواره رسانه‌ای و بزرگداشت شهید خبرنگار محمود صارمی، این شهید را موجب افتخار استان عنوان و اظهار کرد: برجسته‌سازی نقش موثر شهدا در مراحل مختلف 

وی خاطرنشان کرد: سازمان دانش‌آموزی نهادی عمومی غیردولتی تحت نظر آموزش و پرورش است که مجمموعه‌ای از تشکل‌ها از جمله خبرگزاری پانا تشکیلات پیشتازان و مجلس دانش‌آموزی و ... را شامل می‌شود.

مدیر سازمان دانش‌آموزی لرستان،  عمده فعالیت این مجموعه را در حوزه تشکیلات پیشتازان برشمرد و افزود: تربیت دانش‌آموزان برای مراحل مختلف زندگی مهمترین هدف این تشکیلات است که با آموزش مهارت‌هایی چون گره‌زنی، چادر زنی و امداد و نجات همراه بوده و دانش‌آموز را وارد فضاهایی می‌کند تا در شرایط مختلف وضعیت بحرانی را مدیریت کند.

امیری، مجلس دانش‌آموزی را محلی برای تربیت سیاسی این قشر از جامعه خواند و گفت: دانش‌آموزان با تمرین دموکراسی، با روال مدیریت کشور و نحوه قوانین و مقررات آشنا می‌شوند، ضمن اینکه نخستین مجلس دانش‌آموزی با ۱۲۰ عضو سال گذشته تشکیل شد که  منجر به شکل‌گیری۳۴۰۰ شورای مدرسه در استان شد.

وی بیان داشت: خبرگزاری پانا دیگر تشکل سازمان دانش‌آموزی است که پوشش رسانه‌ای و تربیت نسل جدید خبرنگار را بر عهده دارد.

مدیر سازمان دانش‌آموزی لرستان این مجموعه را ایجادکننده مسیر توسعه برای دانش‌آموز عنوان و خاطرنشان کرد: در نظر داریم هر مدرسه یک دانش‌آموز خبرنگار داشته باشد تا پلی به سمت هدایت دانش‌آموزان برای کسب مهارت جدید شود.

امیری با اشاره به جشنواره رسانه‌ای مدادآبی (به نماد خبرگزاری پانا) از امروز در استان، تصریح کرد: این جشنواره در سه بخش خبر و گزارش خبری، عکاسی و مجری‌گری و مصاحبه برگزار می‌شود، ضمن اینکه اختتامیه جشنواره مداد آبی تا قبل از ۱۷ مرداد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir