تصویب ارتقای دهستان شیروان بروجرد به بخش پس از سه سال/ تقسیمات کشوری پروسه‌ای زمان‌بر و چندوجهی است

تصویب ارتقای دهستان شیروان بروجرد به بخش پس از سه سال/ تقسیمات کشوری پروسه‌ای زمان‌بر و چندوجهی است
شناسه خبـر : ۱۰۴۶۳۵ شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت:

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در بروجرد، در خصوص تبدیل دهستان شیروان به بخش و حاشیه‌های ایجاد شده در این زمینه، اظهار کرد: تقسیمات کشوری موضوعی مهم و یک تصمیم چندوجهی است که جنبه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، قومی قبیله‌ای و محلی را شامل می‌شود.

وی حاطرنشان کرد: پروسه تقسیمات کشوری زمان‌بر است، در این فاصله باید خیلی از مسائل را درنظر گرفت و آثار و تبعات چندجانبه این مهم را بررسی کرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دقت نظر بالایی در زمینه تقسیمات کشوری انجام شود، افزود: ارتقای دهستان شیروان بروجرد به بخش نیز از این موضوع مستثنی نیست، ضمن اینکه بیش از سه سال است که این پروسه از فرمانداری و استانداری و دفتر تقسیمات استانداری لرستان شروع و پس از انجام کار کارشناسی و ارائه پیشنهادات، در حوزه معاونت سیاسی و دفتر تقسیمات وزارت کشور این پیشنهادات مطرح شد.

امیری با اشاره به بازدید نمایندگان دفتر تقسیمات وزارت کشور از منطقه شیروان، گفت: با استاندار و برخی کارشناسان لرستان نشست‌هایی برگزار شد و در نهایت به یک جمع‌بندی رسیدند که این دهستان به بخش تبدیل شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد تبدیل دهستان به بخش به دولت داده شد، دولت نیز آن را به کمیسون سیاسی دفاعی دولت اعلام کرد و اعضای کمیسیون رسیدگی را با ملاحضات گفته شده شروع کردند و در نهایت طی جلسه گدشته دولت ارتقای دهستان شیروان بروجرد به بخش به تصویب رسید.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه مصوبه دولت از طریق وزارت کشور به استانداری برای اجرا ابلاغ خواهد شد، گفت: امیدواریم به این اقدام خدمت‌رسانی به اهالی بخش شیروان و دهستان‌های اطراف سرعت گیرد، همچنین توسعه منطقه شتاب بیشتری بگیرد.

امیری بیان داشت: سازمان اداری استخدامی نیز باید ساختار بخش را تصویب کند، دستگاه‌های ذی‌ربط متناسب با بخش تشکیلات اداری را اصلاح و با بخش منطبق کنند که چند ماه این روند طول خواهد کشید و در نهایت بودجه به آن تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir