رشد ۲۲۴ درصدی صادرات داروسازی اکسیر بروجرد

رشد ۲۲۴ درصدی صادرات داروسازی اکسیر بروجرد
شناسه خبـر : ۱۰۴۶۳۳ شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

بروجرد - مدیرعامل داروسازی اکسیر بروجرد گفت: صادرات این شرکت داروسازی در سه ماهه اول امسال ۲۴۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

محسن کردی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار موج خبر افزود: شرکت داروسازی اکسیر از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ دارویی شستا در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت رکورد فروش سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: دستیابی به سود ۱۰ هزار و ۵۰ میلیارد ریالی در سه ماهه اول ۱۴۰۰ نقطه عطفی در کارنامه این شرکت می باشد، سود این شرکت در سال ۹۹ با رشد یکهزار و ۲۸۱ درصدی نسبت به سال ۹۶ به حدود چهارصد میلیارد تومان رسیده است.

مدیر عامل دارو سازی اکسیر رشد متوازن در همه حوزه‌ها را یکی از اصول راهبردی این شرکت دانست و اضافه کرد: این شرکت موفق به تولید هفت محصول جدید در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ شده است و در سه سال اخیر بیش از ۵۰ محصول جدید وارد بازار دارویی کشور کرده است که از مهمترین آنها تولید داروی تزریقی ویال رمدسیویر با برند اکسیرال برای درمان بیماران کرونایی و همچنین ویال لئوفلیزه رمی فنتانیل با برند رپاکسیر که در بیهوشی کاربرد دارد و برای اولین بار در کشور تولید شد و صرفه‌جویی ارزی چهار میلیون دلاری را در سال در پی داشته است.

کردی افزود: در سه سال اخیر شرکت داروسازی اکسیر از سودآورترین شرکتهای دارویی ایران بوده است و در سال ۱۳۹۸ به عنوان سودآورترین شرکت دارویی بورسی ایران بوده است.

وی بیان کرد: اهمیت بالای موضوعات کیفی در این شرکت  افزایش تعداد گواهینامه های GMP از یک گواهینامه به هشت گواهینامه از افتخارات این شرکت می باشد و این شرکت با فاصله دارای بیشترین تعداد گواهینامه های GMP در میان شرکت های دارویی ایران می باشد.

وی گفت: این شرکت در سه سال اخیر بیش از هشت هزار مترمربع پروژه های ارتقا، توسعه و ایجادی انجام داده است که انجام پروژه ارتقاءGMP بخش استریل از آخرین پروژه های سال ۱۴۰۰ می باشد، همچنین پروژه ایجاد خط جدید تولید محصولات سافت ژل و ایجاد خط تولید جدید محصولات مایع از پروژه های در حال اجرا می باشند که در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهند رسید.

 کردی افزود: این شرکت که بیش از ۲۲۰ قلم داروی انسانی را تولید می نماید در سال ۱۳۹۹ به عنوان سومین شرکت دارویی صادر کننده کشوری شناخته شده است و دریافت تندیس سبز ملی و کارفرمای نمونه کشوری را در سال ۹۹ در کارنامه خود دارد.

وی اظهار داشت: تولید قراردادی نیز که یکی از رئوس برنامه های این شرکت می باشد در سال ۱۳۹۹ به عدد ۲ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریالی رسیده که نسبت به سال ۹۶ بیش از هشت هزار و ۸۶۷ درصد رشد داشته است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir