سرعت لاک‌پشتی تعریض جاده «بابازید» - «سیمره»

سرعت لاک‌پشتی تعریض جاده «بابازید» - «سیمره»
شناسه خبـر : ۱۰۴۶۱۹ شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۴

کوهدشت- در حالی روند چهارخطه شدن جاده «بابازید» - «سیمره» به کندی پیش می‌رود که متولیان وعده می‌دهند ۱۸ کیلومتر از این پروژه در صورت تامین اعتبار ظرف دو سال افتتاح می‌شود.

موج خبر : از جاده قدیم خرم آباد - پلدختر - اندیمشک گرفته تا جاده پلدختر - اسلام آباد و سه راهی زانوگه - پل سیمره - رومشکان هر کدام با توجه به قرارگیری در مسیر ترانزیت نفت به محل تردد تریلرهای نفتکش عراقی و ایرانی تبدیل شده است.

تردد روزانه ۲ هزار تریلر نفتکش در جاده «بابازید» - «سیمره»

این در حالیست که روند کند تعریض این محورها و تبدیل آنها به چهارخطه زمینه وقوع حوادث جاده‌ای را دوچندان کرده است، موضوعی که با افزایش تردد خودروهای سبک و سنگین در شاهراه ترانزیت غرب و جنوب کشور به معضلی حل نشدنی در کوهدشت و پلدختر تبدیل شده است.

به رغم آغاز شدن عملیات اجرایی پروژه‌های چهارخطه در این محورها به دلیل کمبود اعتبارات روند تعریض این جاده‌ها به کندی پیش می‌رود.

در این میان به گفته مسئولان به‌صورت مستمر روزانه دو هزار و ۳۰۰ تریلر نفتکش عراقی در محور بابازید به سیمره در تردد می‌کنند، ترددی که جز زیان و خسارت برای جاده‌های لرستان و وقوع تصادفات ناگوار رهاورد دیگری نداشته است.

افتتاح ۱۸ کیلومتر از پروژه در صورت تأمین اعتبار

وحید کرم الهی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در رابطه با این پروژه اظهار داشت: از محل اعتباراتی که شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور در اختیار ما قرار داده شده است، پیمانکار ۱۸ کیلومتر از این پروژه راهسازی انتخاب شده است.

وی عنوان کرد: برای این میزان، ۸۳ میلیارد تومان قرار داد منعقد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: در صورت تأمین اعتبار در مدت دو سال عملیات چهار خطه شدن این ۱۸ کیلومتر انجام خواهد شد.

ضرورت تسریع در تکمیل پروژه

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه اظهار داشت: عملیات چهارخطه سه راهی بابازید - پل سیمره از کیلومتر ۱۱ سه راه بابازید به سمت رومشکان در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: این پروژه به طول ۱۸ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته شده است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم این پروژه هر چه زودتر از سوی متولیان تکمیل و زیر بار ترافیک برود.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir