اکسیر؛ عملکردی متمایز با نتایج درخشان

اکسیر؛ عملکردی متمایز با نتایج درخشان
شناسه خبـر : ۱۰۴۶۱۷ جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳

شرکت داروسازی اکسیر از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ دارویی شستا در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت رکورد فروش ۳۲۰۰ میلیارد ریالی شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش موج خبر از بروجرد، شرکت داروسازی اکسیر از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ دارویی شستا در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت رکورد فروش ۳۲۰۰ میلیارد ریالی شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد داشته است.

محسن کردی مدیر عامل این شرکت، دستیابی به سود ۱۰۵۰ میلیارد ریالی در سه ماهه اول ۱۴۰۰ را نقطه عطفی در کارنامه داروسازی اکسیر عنوان و خاطرنشان کرد: سود این شرکت در سال ۹۹ با رشد ۱۲۸۱ درصدی نسبت به سال ۹۶ به حدود چهارصد میلیارد تومان رسید، ضمن اینکه فروش صادراتی این شرکت در سه ماهه اول بالغ بر ۲۴۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی به عنوان یکی از موفق‌ترین شرکت‌های زیرمجموعه شستا، رشد متوازن در همه حوزه‌ها را یکی از اصول راهبردی این شرکت دانست و افزود: این شرکت موفق به تولید ۷ محصول جدید در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ شد و در سه سال اخیر بالغ بر ۵۰ محصول جدید وارد بازار دارویی کشور کرده است که از مهمترین آن‌ها تولید داروی تزریقی ویال رمدسیویر با برند اکسیرال برای درمان بیماران کرونایی و همچنین ویال لئوفلیزه رمی فنتانیل با برند رپاکسیر که در بیهوشی کاربرد دارد و برای اولین بار در کشور تولید شد و صرفه‌جویی ارزی چهار میلیون دلاری را در سال در پی داشته است.

کردی ادامه داد: در سه سال اخیر شرکت داروسازی اکسیر از سودآورترین شرکت‌های دارویی ایران بوده است و در سال ۱۳۹۸ به عنوان سودآورترین شرکت دارویی بورسی ایران بوده است.

مدیر عامل شرکت داروسازی اکسیر با اشاره به اهمیت بالای موضوعات کیفی در این مجموعه، گفت: افزایش تعداد گواهینامه‌های GMP از یک گواهینامه به هشت گواهینامه از افتخارات این شرکتاست، همچنین داروسازی اکسیر با فاصله دارای بیشترین تعداد گواهینامه‌های GMP در میان شرکت‌های دارویی ایران است.

وی با بیان اینکه داروسازی اکسیردر سه سال اخیر بالغ بر هشت هزار مترمربع پروژه‌های ارتقا، توسعه و ایجادی انجام داده است، افزود: انجام پروژه ارتقاء GMP بخش استریل از آخرین پروژه‌های سال ۱۴۰۰ است.

کردی اظهار داشت: پروژه ایجاد خط جدید تولید محصولات سافت ژل و ایجاد خط تولید جدید محصولات مایع از پروژه‌های در حال اجرا بوده که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت داروسازی اکسیر با بیان اینکه این مجموعه بالغ بر ۲۲۰ قلم داروی انسانی را تولید می‌کند، گفت: داروسازی اکسیر در سال ۱۳۹۹ به عنوان سومین شرکت دارویی صادرکننده کشوری شناخته شد و دریافت تندیس سبز ملی و کارفرمای نمونه کشوری را در سال ۹۹ در کارنامه خود دارد.

وی تصریح کرد: تولید قراردادی نیز که یکی از رئوس برنامه های این شرکت است در سال ۱۳۹۹ به عدد ۲۶۹۰ میلیارد ریالی رسیده است که نسبت به سال ۹۶ بالغ در ۸۸۶۷ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

 

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir