بازسازی بخشی از خط آهن بیشه-قارون/مسافران بااتوبوس راهی مقصد شدند

بازسازی بخشی از خط آهن بیشه-قارون/مسافران بااتوبوس راهی مقصد شدند
شناسه خبـر : ۱۰۴۶۱۳ جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸

محور ریلی جنوب در حالی همچنان مسدود است که مسئولان از هدایت ۶ واگن به روی خط و بازسازی بخش زیادی از خط آهن بیشه - قارون خبر می‌دهند.

موج خبر : خط ریلی جنوب که از بامداد جمعه مسدود شده است همچنان با معطلی قطارهای مسافربری مواجه است. امروز یکم مردادماه ۶ واگن از قطار باری در بلاک بیشه - قارون لرستان از خط خارج و موجب انسداد این محور شد.

این در حالیست که حوالی ساعت ۱۳ امروز جمعه صادق سکری سخنگوی شرکت راه‌آهن در گفتگو با خبرنگار موج خبر گفته بود: تا ساعتی دیگر قطارهای واژگون شده مجدداً راه‌اندازی و محور بازگشایی می‌شود.

وی افزود: این سانحه هیچ مصدوم یا زخمی در پی نداشته است.

عبدالکریم درویش زاده مدیرکل راه آهن جنوب خوزستان هم به مهر گفت: به دلیل خروج این قطار باری دو قطار مسافری شمالی و دو قطار مسافری جنوبی نیز در مسیر متوقف مانده‌اند ولی کارشناسان در حال تلاش برای رفع مشکل هستند.

با این حال حوالی ساعت ۱۷ خبرنگار موج خبر از منطقه گزارش داد که همچنان این مسیر ریلی بازگشایی نشده است.

معاون وزیر راه وشهر سازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی در آخرین اظهارات گفته است: با تلاش همکاران فنی راه آهن شش واگن قطار باری که از خط خارج شده بود به روی خط هدایت و تا ساعت دیگر این مسیر بازگشایی و سیر ایمن قطارها در این مسیر از سر گرفته خواهد شد.

سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن گفت: حدود ساعت یک بامداد امروز، شش واگن از یک قطار باری که از سمت خوزستان به اصفهان در حرکت بود در محدوده راه آهن لرستان از خط خارج شد که از همان ساعات اولیه، همکاران فنی راه آهن مشغول عملیات انتقال این واگن‌ها به روی خط و آزاد سازی مسیر شدند.

وی افزود: هر شش واگن به روی خط هدایت و بخش زیادی از بازسازی آن قسمت از خط آهن نیز انجام شده است و تا ساعتی دیگر، خط باز شده و سیر ایمن قطار در این مسیر آغاز خواهد شد.

رسولی ضمن عذرخواهی از مسافرین قطارهای مسافری این مسیر که در حال سیر بودند گفت: به خاطر بروز این اتفاق ،۴ قطار مسافری که در این مسیر در حال سیر بودند متوقف شد که تلاش خود را برای ارائه خدمات رسانی به مسافرین عزیز این قطارها انجام دادیم.

رسولی خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از این مسافرین با اتوبوس به مقصد خود به سمت جنوب اعزام شدند و تعدادی اتوبوس دیگر نیز در حال مسافرگیری است که سایر مسافرین نیز به مقصد خود منتقل شوند.

به گفته رسولی؛ تا یک ساعت آینده، این مسیر به صورت ایمن باز خواهد شد.

مدیرعامل راه‌آهن تاکید کرد: افتخار ما این بوده که در شرایط سخت کرونا تمام تلاش خودمان را کردیم تا همراه شرکت‌های مسافری با رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی، و پروتکل‌های بهداشتی و ارتقا کیفیت در خدمت مردم عزیزمان باشیم.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir