تولید ماهانه بیش از ۱۰ هزار کنسانتره دام/ واحدهای دامداری هویت‌گذاری می‌شوند

تولید ماهانه بیش از ۱۰ هزار کنسانتره دام/ واحدهای دامداری هویت‌گذاری می‌شوند
شناسه خبـر : ۱۰۴۵۹۲ پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی لرستان با اشاره به نحوه توزیع علوفه بین دام‌های عشایری و روستایی استان، گفت: در مرحله نخست باید واحدهای شناسایی شده هویت‌دار شوند، چرا که نمی‌توان به اسم دام‌دار به هر فردی نهاده توزیع کرد.

ناصرنجیب‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد، با اشاره به تهیه نهاده‌های دامی در لرستان اظهار کرد: تمامی واحدهای صنعتی دامداری استان شناسایی شده و تعداد دام‌ها و نوع فعالیت آن‌ها در سامانه تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان سهمیه ماهانه نهاده‌های دامی اختصاص داده شده به استان به صورت عادلانه بر اساس تعداد دام فعال توزیع می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی لرستان با اشاره به نحوه توزیع علوفه بین دام‌های عشایری و روستایی استان، افزود: در مرحله نخست باید واحدهای شناسایی شده هویت‌دار شوند، چرا که نمی‌توان به اسم دام‌دار به هر فردی نهاده توزیع کرد.

نجیب‌زاده بیان داشت: به همین منظور ۲۵ واحد خوراک دام در استان فعال شده که بیش از ۱۰ هزار کنسانتره ماهانه تولید می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت تولیدکنندگان برای تهیه علوفه خشبی و بخشی از نیاز در شرایط برداشت، اظهار امیدواری کرد با تحقق این مهم شاهد کمترین مشکل در زمینه تامین علوفه و نهاده شویم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی لرستان ادامه داد: از زمان خریداری نهاده تا زمان تحویل به تولیدکننده فاصله‌ای وجود دارد که مربوط به نهاده‌هایی دست که از بندر وارد استان می‌شوند، از این‌رو با دستگاه‌ها و نهادهایی همچون پایانه و راه و ترابری هماهنگی‌هایی انجام شده تا از ظرفیت‌های استان برای تسریع حمل‌ونقل استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir