سیاست زدگی در آموزش و پرورش لرستان/ برنامه‌های تابستان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان

سیاست زدگی در آموزش و پرورش لرستان/ برنامه‌های تابستان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان
شناسه خبـر : ۱۰۴۵۶۱ سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰

مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان لرستان گفت: به دلیل حاکم بودن روابط سیاسی در آموزش و پرورش مدیران تخصصی ‌انتخاب نمی‌شوند و ما شاهد سیاست زدگی در این ارگان هستیم.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد وحیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه تربیت امروز مسئله اول نظام است، عنوان کرد: در گام دوم انقلاب به سمت تمدن سازی می‌رویم و لازمه این کار تولید فکرو پرورش نیروی انسانی است.

وی افزود: باید نظام تعلیم و تربیت را اصلاح کنیم در این صورت نظام اقتصادی، مدیریتی، فرهنگی و اجتماعی اصلاح خواهد شد.

مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان لرستان بیان کرد: نکته دیگر بی ثباتی در مدیریت تربیتی است، در دولت‌های گذشته وزارت آموزش و پرورش بی ثبات‌‌ترین وزارت خانه بوده به طوری که ما شاهد بیشترین جا به جایی‌ها بودیم.

وحیدی تاکیدکرد: نگاه دولت جدید به وزارت آموزش پرورش نگاه با ثبات و پایداری باشد.

وی با اشاره به اینکه مشکل دیگر اینکه ما باخلا نگاه تربیتی در نظام تربیتی مواجه هستیم، افزود:  متاسفانه روابط سیاسی‌ برنظام تربیتی کشور حاکم است و همین امر سبب شده مدیران عرصه تعلیم و تربیت تخصصی انتخاب نشوند.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان لرستان گفت: فضای تعلیم و تربیت کشور محیط مونولوگ و یک طرفه است و همین باعث شده دانش آموزان رشد نکند.

وحیدی بیان کرد: متاسفانه در نهادهای تربیتی هزینه مادی و معنوی نمی‌شود، این درحالی است که هزینه در حوزه تربیتی سرمایه‌گذاری است.

وی گفت: ساختار تربیتی کشور پس از انقلاب تغییر ملموسی نداشته است، سرعت تغییر و تحول در آموزش و پرورش کم است و این یک افت محسوب می‌شود.

مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان لرستان گفت: چالش دیگر  اینکه آموزش ما بر اساس نیاز آینده دانش آموزان نیست.

وحیدی با اشاره به اینکه سیاست زدگی آفت اصلی آموزش و پرورش لرستان است، تاکید کرد: مدیران آموزش و پرورش  از بین نیروهای تخصصی و بدون روابط سیاسی تعیین شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این مطلب که اتحادیه زبده‌ یابی و زبده پروری را در برنامه خود دارد، عنوان کرد: قبل از سال ۹۷ در استان شاهد کم‌توجهی به این مجموعه بودیم، اما از سال ۹۷ تاکنون توانستیم در تمام شهرها انجمن را فعال کنیم، به طوری که در کشور رتبه اول فعالیت دانش آموزان را داریم همچنین رتبه استان یک سطح یعنی ۱۲ تا ۱۳ رشد داشته است.

مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان لرستان گفت: در این مدت همچنین تعداد می وهاب پشتیبان از ۵ نیرو به ۱۰۰ نفر رسیده که رقم قابل توجهی است، به لحاظ برنامه و بودجه نیز جزو استان‌های اول کشور هستیم.

وحیدی افزود: به لحاظ برنامه‌های تربیتی نیز جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

وی در ادامه به برنامه‌های تابستان اتحادیه نیز اشاره کرد و گفت: در تابستان امسال طرح رسا برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم را داریم ،که زیر نظر مربی فرایند تربیتی چهار ساله را طی می‌کنند البته  تربیت فعال و نه گلخانه‌ی.

مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان لرستان به راه اندازی باشگاه سیگنالیست که طرح بومی است نیز اشاره کرد و افزود: این طرح در صورت اجرا ما را چند سال در حوزه رسانه جلو می‌اندازد.

وحیدی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های اتحادیه به توان میلیون در غدیراست  که طبخ و توزیع غذا توسط دانش آموزان را داریم، سال گذشته ۳۰ هزار غذا طبخ را داشتیم.

اجرای طرح رستا برای دختران همچنین تشکیل هیات انصار المهدی در استان از دیگر برنامه‌هایی است که وی مطرح کرد.

مسوول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان لرستان گفت: اتفاق خوب دیگر این است که قرار است دبیرخانه ملی تجربه‌های تربیتی را در استان راه اندازی کنیم.

وحیدی در پایان صحبت‌های خود ‌گفت: یکی دیگر از طرح‌های ویژه  اتحادیه طرح مهر در مهر است که براساس آن دانش آموزان مستعد و توانمند علمی شناسایی و با حمایت‌های نهادهای حمایتی و خیرین یک سال بورسیه برای آنها در نظر گرفته می‌شود، در واقع حمایت‌ها هدفمند هدایت می‌شود.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir