معاون استاندار لرستان: توانمندسازی سمن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد

معاون استاندار لرستان: توانمندسازی سمن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد
شناسه خبـر : ۱۰۴۵۲۵ دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳

خرم‌آباد - معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان گفت: توانمندسازی سمن ها و استفاده از افراد متخصص در اجرای برنامه‌های پیشنهادی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش موج خبر، محمود ثمینی روز دوشنبه در نشست استانی شورای توسعه و حمایت از سمن ها اظهار کرد: توسعه کمی سمن ها بسیار حائز اهمیت است و یکی از اهداف شورای توسعه و حمایت از سمن ها می‌باشد و نباید منجر به نادیده گرفتن اهمیت توسعه کیفی سمن ها شود.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر سمن ها گفت: نظارت بر سمن ها باید به هدایت آنها در چهارچوب اهداف تعیین شده در اساسنامه منتهی گردد و نباید منجر به ایجاد مانع در مسیر فعالیت ها سمن ها شود .

وی با بیان توسعه کمی و کیفی سمن ها علاوه بر اثرات مثبت اجتماعی به لحاظ بین المللی نیز حائز اهمیت می باشد، افزود : توانمندسازی سمن ها و استفاده از افراد متخصص در اجرای برنامه های پیشنهادی آنها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان در ادامه با تاکید بر اهمیت اقدامات فرهنگی در خصوص جلب مشارکت، تقویت سرمایه اجتماعی و تاثیرگذاری آن بر اعتماد عمومی، اظهار کرد: باید از ظرفیت جوانان در راستای جلب مشارکت، تقویت فرهنگ و کاهش آسیب ها بیش از پیش بهره گیری شود .

مریم پورسرتیپ با اشاره به برخی از دستورالعمل های صادره از سوی وزارت کشور در خصوص تغییر شرایط صدور پروانه فعالیت برای موسسات خیریه، تصریح کرد: این موسسات ابتدا باید در سطح شهرستان شروع به فعالیت نموده و پس از دو سال فعالیت موثر می توانند درخواست صدور پروانه فعالیت در سطح استان داشته باشند.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن هفته تشکل های مردم نهاد در مردادماه سالجاری، جلسات برگزارشده در خصوص برنامه ریزی در جهت گرامیداشت این مناسبت با بیشترین بهره گیری از فضای مجازی ضرورت دارد اعضا شورای توسعه پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه کنند .

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir