۱۹ هزار کارگر در سلسله تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

۱۹ هزار کارگر در سلسله تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند
شناسه خبـر : ۱۰۴۵۲۳ دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳

خرم‌آباد - معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری سلسله گفت: ۱۹ هزار کارگر در این شهرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که پیگیری و رفع مشکلات آنها باید در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش موج خبر، " روح الله زمانیان" روز دوشنبه در جلسه کمیسیون کارگری شهرستان سلسله در سالن جلسات فرمانداری، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان، با اشاره به اینکه هدف کمیسیون کارگری بررسی مسائل و مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات این قشر در حوزه های بیمه، حقوق و مسائل رفاهی و معیشتی است، اظهار داشت: براساس آمار، حدود پنج هزار کارگر بیمه نشده هم در سطح شهرستان داریم که با احتساب جمعیت بیمه شده و نشده این قشر در سطح شهرستان، احداث درمانگاه تامین اجتماعی را به عنوان یکی از مطالبات بحق این قشر در سلسله را بیشتر می کند.

وی با بیان اینکه کارگران نوک پیکان چرخه تولید و کار در سطح کشور هستند، افزود: براساس آمار، یک چهارم جمعیت شهرستان از قشر کارگر است که با توجه به تحریم های سخت بی سابقه بین المللی کشور، با مسائل معیشتی فراوانی دست و پنجه نرم می کنند که ضرورت دارد دستگاه های ذیربط همچون تامین اجتماعی و اداره کار در رفع مشکلات آنها پیگیر باشند.

زمانیان با انتقاد از عدم حضور اداره تامین اجتماعی در جلسه کمیسیون کارگری که یکی از مهمترین جلسات مربوط به کارگران است، بیان کرد: عدم حضور اداره تامین اجتماعی در جلسه ای که به خاطر بررسی مشکلات و مسائل کارگران تشکیل شده است به نوعی بی احترامی و تضییع حقوق این قشر زحمت کش و آسیب پذیر است.

وی با بیان اینکه رفع بسیاری از مسائل و مشکلات قشر کارگر خارج از حیطه توان شهرستان است، اضافه کرد: برخی از این مسائل نیز در صلاحیت مدیریت شهرستان است که ضعف برخی مدیریتها همچون غیبت برخی ارگان های مهم در جلسه بررسی مسائل و مشکلات آنها است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سلسله نیز در این جلسه با اشاره به وجود ۲۱۰ شرکت تعاونی در بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات شهرستان، اظهار داشت: ۶۰۰ کارگاه خصوصی نیز در سلسله وجود دارد که سالانه ۵۰۰ مورد بازرسی از آنها انجام می شود.

علی علیزاده با اشاره به فعالیت ۱۵ تشکل کارگری، عنوان کرد: از این تعداد، ۱۱ تشکل دارای نماینده هستند.

وی با اشاره به پیگیر ها برای تشکیل انجمن صنفی کارگران ساختمانی با ۳۵۰ نفر عضو، خاطرنشان کرد: در صورت تشکیل این انجمن و فعالیت آن، بسیاری از مسائل و مشکلات این قشر از طریق پیگیری های انجمن مرتفع خواهد شد.

علیزاده افزود: در حال حاضر حدود ۱۹ هزار کارگر بیمه شده تامین اجتماعی اصلی و تبعی در سلسله وجود دارد که ضرورت احداث درمانگاه تامین اجتماعی را در شهرستان بیشتر می کند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir