رفع موانع تکمیل نیروگاه خرم‌آباد‌ در گرو همکاری بانک مرکزی/ پیگیری‌های ویسکرمی ادامه دارد

رفع موانع تکمیل نیروگاه خرم‌آباد‌ در گرو همکاری بانک مرکزی/ پیگیری‌های ویسکرمی ادامه دارد
شناسه خبـر : ۱۰۴۴۶۷ شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس گفت: برای رفع موانع و مشکلات نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد پیگیری‌هایی از بانک مرکزی و شرکت مپنا در حال انجام است و امیدواریم هرچه سریعتر با رفع موانع موجود شاهد تکمیل و توسعه این نیروگاه باشیم.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد این روزها دچار برخی مشکلات شده و تکمیل و توسعه آن از شتاب افتاده است.

به منظور پیگیری آخرین وضعیت این پروژه به سراغ نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی رفتیم تا در جریان اقدامات انجام شده برای رفع موانع تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد قرار بگیریم.

 

مهرداد ویسکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در ارتباط با پیگیری مشکلات نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد‌ اظهار داشت: در جهت رفع مشکل تامین اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه مهم، در چند هفته اخیر پیگیری‌هایی انجام دادم و در این خصوص با آقای علی‌آبادی مدیرعامل مپنا صحبت کردم.

وی با بیان اینکه پیشتر نیز با مسؤولان بنیاد مستضعفان در این زمینه صحبت شده بود، افزود: طبق گفته آقای امیری معاون بنیاد مستضعفان، این نهاد (به عنوان سرمایه‌گذار پروژه) مشکلی در تامین و پرداخت منابع مالی برای تکمیل و توسعه نیروگاه را ندارد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین طبق گفته آقای علی‌آبادی مدیرعامل مپنا، در حال حاضر اعتبار مورد نظر که از سوی بنیاد تامین شده هنوز به دست مپنا نرسیده است و پول مورد نظر در چرخه انتقال بوده و در اختیار بانک مرکزی قرار دارد.

وی با بیان اینکه در روند پرداخت منابع مالی به مپنا موانعی وجود دارد، خاطرنشان کرد: به منظور رفع موانع موجود اخیرا به صورت رسمی به رییس کل بانک مرکزی نامه نوشتم و منتظرم تا از سوی بانک مرکزی اقدام لازم در این زمینه صورت گیرد. به نظر می‌رسد باید با حضور بنیاد مستضعفان به عنوان سرمایه‌گذار نیروگاه، شرکت مپنا به عنوان سازنده نیروگاه و همچنین بانک مرکزی، جلسه‌ای برگزار شود تا سریعتر موانع و مشکلات موجود برطرف شود.

ویسکرمی در ادامه عنوان کرد: در شرایطی که کشور با مشکل در تولید و تامین برق مواجه است ضرورت دارد که هر چه سریعتر موانع موجود در تکمیل و توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد برداشته شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت تکمیل و توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد و اشتغال زایی خوبی که این پروژه دارد، قطعا تا رفع موانع موجود و تکمیل پروژه پیگیری‌های لازم را انجام خواهم داد و هر اقدامی که در این راستا نیاز باشد را بر اساس اختیارات قانونی انجام خواهد داد.

به گزارش فارس؛ نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد‌ در صورت تکمیل فاز نخست و اجرای فاز دوم(که قرارداد آن منعقد شده است) می‌تواند ضمن تامین بخش قابل توجهی از برق منطقه، اشتغال‌زایی قابل توجهی نیز به همراه داشته باشد، اما متاسفانه با وجود اینکه تا کنون چندین گزارش در خصوص مشکلات آن منتشر شده، اعتباری که بنیاد مستضعفان برای تکمیل پروژه تامین و پرداخت کرده است کماکان به پروژه تزریق نشده و به نظر می‌رسد بانک مرکزی منابع ارزی مورد نظر را هنوز به مپنا نداده است.

در این شرایط انتظار می‌رود مسؤولان بانک مرکزی هرچه سریعتر موانع موجود را برطرف کنند و از طرفی مپنا نیز باید پیگیری لازم را انجام دهد تا با همکاری بانک مرکزی مشکلات و موانع موجود رفع شود تا مبادا پروژه‌ای با این اهمیت به خاطر بروکراسی اداری بیشتر از این معطل بماند.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir