معاون فرماندار سلسله: مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند

معاون فرماندار سلسله: مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند
شناسه خبـر : ۱۰۴۳۸۴ دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵

خرم آباد- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری سلسله گفت: با توجه به قرمزشدن وضعیت کرونا در شهرستان مردم باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا را جدی بگیرند.

به گزارش موج خبر، روح الله زمانیان روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا شهرستان سلسله در سالن جلسات فرمانداری، اظهار داشت: برگزاری تجمعات و حضور در مراسمات شادی و عزاداری همواره از مهمترین عوامل بالا رفتن آمار ابتلا به کرونا در شهرستان کوچک سلسله است.

وی افزود: این شهرستان با وجود کوچک و قابل کنترل بودن همیشه همپای سایر شهرهای بزرگ از نظر وضعیت رنگ بندی تغییر پیدا کرده که چرایی این امر نیاز به بررسی های دقیق تر دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ستاد مدیریت کرونا، فرهنگ سازی درخصوص عدم برگزاری مراسمات شادی و عزاداری است، عنوان کرد: امیدواریم اداره ارشاد اسلامی با استفاده از ظرفیت امام جمعه و جامعه روحانیت شهرستان در این راستا ورود کرده و نقش خود را در کاهش برپایی مراسمات شادی و عزاداری ایفا کند.

زمانیان با بیان اینکه خیز پنجم کرونا از جنوب شرقی کشور شروع و تا عمق کشور آمده و اکثر شهرستانهایی که در این محدوده‌ها قرار دارند نیز وضعیت قرمز و نارنجی پیدا کرده اند و شهرهایی که در همسایگی شهرستان ما قرار دارند اکثرا درگیر ویروس نوع دلتا شده اند که اگر دستورالعمل های وضعیت قرمز اجرا نشوند با مشکلات بسیاری درگیر خواهیم شد.

وی با اشاره به نقش مهم مردم در کنترل کرونا و تغییر وضعیت شهرستان، بیان کرد: تا زمانی که مردم همکاری مطلوبی در کنترل ویروس و رعایت پروتکل های بهداشتی نداشته باشند و کماکان شاهد برگزاری مراسمات شادی و عزاداری و حضور در تجمعات باشیم، نمی توانیم امیدوار به کنترل ویروس و تغییر وضعیت شهرستان باشیم.

معاون سیاسی فرماندار شرط اصلی تغییر وضعیت شهرستان را رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام واکسیناسیون گروه های سنی مختلفی که شبکه بهداشت و درمان بر اساس سن اعلام می نماید دانست و افزود: باید دستورالعمل های ستاد مدیریت کرونا در رابطه با وضعیت قرمز در شهرستان اجرا شود و در این راستا بستن تالارهای پذیرایی و سفره خانه ها، باشگاه ها، مسدود کردن آرامستان ها و مراکز پر تجمع تا تغییر وضعیت در اولویت قرار گیرند. 

رییس شبکه بهداشت و درمان سلسله نیز با بیان اینکه بر اساس تقسیم بندی وضعیت در شرایط قرمز، صرفا گروه‌های شغلی اول مجاز به فعالیت هستند، اظهار داشت: گروه اول شامل مشاغل تولیدی و توزیعی در زمینه‌های اقلام غذایی مانند سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها،‌ قطعات‌ یدکی‌ خودرو، تعمیرگاه‌های‌ خودرو، داروخانه‌ها، مراکز بهداشتی‌ و درمانی هستند که می‌توانند در همه شرایط حتی وضعیت قرمز با رعایت پروتکل های بهداشتی به فعالیت ادامه دهند.

دکتر کرم حسین حسنوند افزود: شهرستان سلسله یکی از شهرهای گردشگرپذیر است و مهمانانی که از شهرهای همجوار به این شهرستان سفر می کنند و حضور مردم در مراسمات شادی و عزاداری باعث مشاهده مواردی از ویروس جهش یافته کرونا(دلتا) در بین بیماران مراجعه کننده به بیمارستان شده است که ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی را دوچندان می کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در روزهای اخیر شیوع ویروس کرونا در شهرستان افزایش چشمگیری داشته است به گونه ای که تنها در یک روز تعداد ۲۱نفر از مراجعه کنندگان بیمارستان کرونای مثبت تشخیص داده شده اند.

دکتر حسنوند تصریح کرد: باید مجددا دستورالعمل های وضعیت قرمز در شهرستان اجرا و مردم نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی پای کار باشند تا از وضعیت قرمز عبور کنیم.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir