حجاب جامعه را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد

حجاب جامعه را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد
شناسه خبـر : ۱۰۴۳۶۹ دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶

بروجرد - معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بروجرد گفت: حجاب و عفاف جامعه را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد و امنیت و آسایش را به همراه خواهد داشت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا محمد علی گودرزی در جلسه صیانت از حقوق شهروندی و حجاب و عفاف که در محل فرمانداری بروجرد برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ۲۱ تیرماه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) که به عنوان روز ازدواج و روز عفاف و حجاب نامگذاری شده افزود: حفظ پوشش و حجاب برای زنان در تحقق جامعه امن و ایمن ایفاگر نقشی مهمی است.

وی اظهار داشت: فاصله گرفتن از پوشش مناسب و عفاف منجر به از هم پاشیدگی خانواده‌ها می‌شود و قرآن از زنان می خواهد برای ارزشمند شدن با حجاب در جامعه حاضر شوند.

وی ادامه داد: وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور به ویژه موضوع حجاب باید متناسب با فرهنگ اصیل اسلامی باشد تا  با رعایت آن امنیت اجتماعی در جامعه بیش از پیش ارتقا یابد.

وی به اشاره به تهاجم فرهنگی غرب علیه ایران افزود: ضرورت دارد مردم در برابر این توطئه‌ها هوشیار و بصیر باشند و نهادهای مسوول به خصوص مراکز علمی و دانشگاهی با همراهی مردم برای مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان در مسائل فرهنگی که از جدی ترین مشکلات جامعه اسلامی است تلاش و مجاهدت کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بروجرد گفت: نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت های باورهای دینی مستلزم برنامه ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است.
گودرزی اظهار داشت: یکی از مواردی که دشمن روی آن دست گذاشته است حجاب و عفاف است که با فضاسازی‌های رسانه‌ای، جنگ نرم و شبکه‌های ماهواره‌ای سعی در کمرنگ کردن این مقوله ارزشی و استحاله آن دارد.
گودرزی با بیان اینکه خانواده‌ها الگوی رفتاری مهم و مبنایی برای فرزندان هستند جامعه که به حجاب و عفاف پایبند باشد بدون شک الگوی سایر جوامع بشری قرار می‌گیرد، بیان کرد: لذا آثار و تبعات حجاب و عفاف در جامعه باید به روش‌های مختلف ترویج داده شود تا شاهد توجه تمام خانواده‌ها به این مقوله ارزشی باشیم.

گودرزی با بیان اینکه ترویج فرهنگ اسلامی باید از خود مسوولان و دست‌اندرکاران آغاز شود،‌ افزود: بحث عفاف و حجاب به شکل صحیح و کامل باید مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته و به شکل موثری به نسل جوان معرفی شود.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir