بیش از ۴۰ هزار لرستانی آماده رقابت در کنکور ۱۴۰۰هستند

بیش از ۴۰ هزار لرستانی آماده رقابت در کنکور ۱۴۰۰هستند
شناسه خبـر : ۱۰۲۵۴۸ سه شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵

خرم‌آباد - رییس دانشگاه لرستان گفت: ۴۰ هزار و ۱۳ داوطلب لرستانی کنکور سراسری ۱۴۰۰ در پنج رشته تحصیلی رقابت می‌کنند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه لرستان خسرو عزیزی اظهار کرد: ۲۳ هزار و ۵۷۰ نفر این داطلبان معادل ۵۸ درصد مرد و ۱۶ هزار و ۴۴۳ نفر معادل ۴۲ درصد زن هستند.

وی افزود: بیشترین شرکت‌کننده در گروه علوم تجربی با تعداد ۲۰ هزار و ۲ نفر هستند و پس از آن گروه علوم انسانی ۱۱ هزار و ۸۹۵ داوطلب، زبان های خارجی چهار هزار و ۱۰۳، هنر ۲ هزار و ۹۸ و علوم ریاضی یکهزار و ۹۱۵ داوطلب دارد.

وی گفت: حوزه‌های آزمون دانشگاه لرستان برای برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور آمادگی کامل دارد و این آزمون در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه (۹ تا ۱۲ تیرماه) برگزار می‌شود. 

عزیزی تصریح کرد: ضدعفونی‌ کامل مراکز آزمون، اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری بین صندلی‌ها، فعالیت مستمر سامانه های تهویه هوا، اجرای فاصله‌گذاری فیزیکی بین داوطلبان حین ورود به مراکز آزمون و خروج آنها، الزام به استفاده از ماسک برای همه‌ عوامل اجرایی و داوطلبان از تمهیدات برگزاری کنکور ۱۴۰۰ در لرستان است.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز کنکور سراسری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در استان لرستان همزمان با سراسر کشور برگزار شد. 

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir