تقویت دفاتر تسهیل‌گری موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

تقویت دفاتر تسهیل‌گری موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
شناسه خبـر : ۱۰۲۵۴۱ سه شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱

خرم‌آباد - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: تقویت دفاتر تسهیل‌گری و همه‌گیر شدن مبارزه با اعتیاد موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان محمود ثمینی اظهار کرد: امروزه با توجه به گسترش و تنوع آسیب های اجتماعی لازم است مقوله پیشگیری از این آسیب ها به ویژه اعتیاد به طور جدی و بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش مهم دفاتر تسهیل گری در توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر جامعه گفت: اجتماعی شدن مبارزه با این پدیده شوم از طریق برقراری ارتباط متقابل با اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و برنامه ریزی مبتنی بر بررسی همه جانبه از شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هر محله در دستور کار تمامی نهادها، دستگاه‌های اجرایی و تشکل های فعال مردمی این حوزه قرار گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به ضرورت توانمندسازی اقشار ساکن در محلات کمتر برخوردار به ویژه زنان بی سرپرست یا بد سرپرست باید از همه ظرفیت‌های موجود در این راستا استفاده کرد و لازم است دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی نیز در این زمینه همکاری و مساعدت لازم را اعمال نمایند.

دفاتر تسهیل گری خدمات مختلف اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و مددکاری را به مردم مناطق کمتر برخوردار ارائه می دهند تا در راستای کاهش مشکلات و چالش های محله گام بردارند.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه مهارت های زندگی، بهداشت عمومی و خانواده، جذب حمایت نهادها و دستگاه های حمایتی برای رفع مسائل و نیازهای گروه های آسیب پذیر محله، شناسایی خیرین و نهادهای علاقه‌مند به فعالیت در محله و شناسایی افراد تاثیرگذار و فعال در زمینه اقدامات اجرایی از جمله توانمندی های اجتماعی و مددکاری این دفاتر است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir