رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های برگزاری کنکور ضروری است

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های برگزاری کنکور ضروری است
شناسه خبـر : ۱۰۲۴۴۸ دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱

خرم‌آباد - معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار پلدختر گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای مبارزه با ویروس کرونا در حوزه های برگزاری کنکور سراسری ضروری است و تمام دستگاه های شهرستان باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار موج خبر در پلدختر بهمن صالحی نیا عصر دوشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اظهار کرد: با توجه به شدت گرمای هوا در شهرستان برای مجهز کردن مکان های برگزاری کنکور به سیستم سرمایشی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی بر گندزدایی و رعایت نکات بهداشتی در حوزه های برگزاری کنکور سراسری تاکید کرد و افزود: تمام دستگاه های مربوطه از جمله برق، گاز، آب و نیروی انتظامی با همکاری شبکه بهداشت در راستای آرامش خاطر داوطلبان و خانواده آنها خدمات لازم را در محل برگزاری کنکور انجام دهند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار پلدختر با تاکید بر جمع‌آوری زباله در سطح شهربیان کرد: با توجه به فصل تابستان شهرداری ها در سطح شهرها و دهیاری ها در سطح روستاها زباله ها را جمع آوری و با کمک شبکه بهداشت و آب و فاضلاب کلر زنی آب آشامیدنی را در دستور کار قرار دهند.

صالحی نیا اضافه کرد: کانال‌های روان آب ها و جداول برای جلوگیری از شیوع بیماری ها در فصل گرما در سطح شهر و روستا لایروبی و سیستم های آبرسانی تعویض، رفع مشکل و شستشوی مخازن آب آشامیدنی انجام شود.

وی بر فعال شدن کمیته اتلاف حیوانات زیانکار در سطح شهرها و روستاها توسط شهرداری ها و دهیاری ها تاکید کرد و یادآورشد: تعزیرات حکومتی با همکاری شبکه بهداشت و درمان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مانند اغذیه فروشی ها ، رستوران ها ، شیرینی فروشی ها و نانوایی ها را بازرسی و بر نحوه فعالیت و بهداشت آنها نظارت کافی داشته باشد.

وی بر ضرورت کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه گوشت تاکید کرد و افزود: دامپزشکی، شبکه بهداشت و شهرداری ها بر بهداشت کشتارگاه ها و مراکز عرضه پروتین نظارت کافی داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار پلدختر گفت: پلیس راهور در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ورودی و خروجی های شهرستان محدودیت های تردد ایجاد و تجمع های  غیر متعارف  در مراسم های عروسی و عزا تا اطلاع ثانوی ممنوع و تمام کارکنان اداره های دولتی حتی کسانی که واکسن کرونا تزریق کرده اند از ماسک استفاده کنند.

رییس مرکز بهداشت پلدختر در این جلسه گفت: با توجه به گرمای طاقت فرسای هوا در محل برگزاری آزمون سراسری تهویه مناسب هوا صورت گیرد.

سید عباس میرهاشمی افزود: شهرستان پلدختر با توجه به سال های گذشته شرایط برگزاری کنکور سراسری را ندارد و این جفا در حق داوطلبان است.

وی یادآورشد: بنابر این نباید در طول سال زمان برگزاری کنکور به فکر رفع مشکلات پیش روی این رویداد باشیم بلکه باید از روز پس از امتحان امسال به فکر تدابیر لازم برای برگزاری آزمون سراسری سال آینده باشیم تا داوطلبان مجبور نشوند به خاطر شرایط نامناسب برای این آزمون به مرکز استان بروند.

مدیر آموزش و پرورش پلدختر متولی برگزاری کنکور سراسری را سازمان سنجش دانست وگفت: این اداره تنها با این سازمان برای برگزاری کنکور همکاری می کند و سایر ادارات  مانند آموزش و پرورش موظفند در این زمینه همکاری کنند.

کورش احمدی افزود: مکان های برگزاری کنکور باید با همکاری ادارات به سیستم سرمایشی مجهز شوند و گندزدایی حوزه های برگزاری آزمون یک روز قبل از امتحان انجام می شود.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir